vanligaste frågorna på polarpumpen just nu

Har du försökt maila, ringa eller skicka röksignaler men inte fått respons av Polarpumpen ännu? Just nu har vi ovanligt långa väntetider till våra säljare och kundtjänst, men vi arbetar på att alla ska få hjälp så fort som möjligt. Längre ner kan du också läsa om vilket formulär du behöver fylla i för att få snabbast hjälp och också få länkarna dit.

Under tiden har vi här skrivit ner de absolut vanligaste frågorna just nu, förhoppningsvis hittar du ditt svar här, annars får du gärna kontakta oss.

I vår FAQ hittar du också svar på frågor du kan tänkas ha, titta gärna där.

Polarpumpens vanligaste frågor just nu

Tack vare höjda elpriser och en rädsla att inte kunna betala sina elräkningar i vinter, plus Polarpumpens nya samarbete med IKEA, är efterfrågan på värmepumpar ovanligt stor just nu, även om vi brukar se en ökning vid denna tiden på året.

Polarpumpen arbetar tillsammans med Sveriges installatörer, SIP, och leverantörer från överallt, för att säkerställa tillgång och installation av värmepumpar innan det kyliga vädret verkligen slår till. Läs våra vanligaste frågor just nu som rör allt från köp, till betalsätt och installation.

Kontakta Polarpumpen

När får jag min luftvärmepump installerad?

Just nu upplever vi förlängda installationstider. Kyltekniker är ett bristyrke, vanligtvis vid denna tiden på året är de oerhört upptagna. Med tanke på den explosionsartade försäljning vi upplever just nu, hinner kylteknikerna helt enkelt inte med alla ordrar och är mer upptagna än vanligt. Just nu är det en väntetid på cirka 8-16 veckor för att få sin luftvärmepump installerad. Det kan också bli kortare om kylteknikerna får avbokningar.

Installationstid och datum för leverans från er är på samma dag, hjälp!

Vi förstår att detta kan vara förvirrande. Har du bokat in en installation för luftvärmepump, kommer vi redan att ha skickat luftvärmepumpen till installatören som han sedan tar med sig vid installationstillfället. Därför ser det ut som att vi skickar pumpen från oss samma dag installatören kommer, men det är alltså ingen fara.

Hur går det till från köp till installation av värmepump?

När du lagt din order och den kommit igenom systemet kommer ni att få ett meddelande när ni blivit tilldelade en installatör om ni bokat en sådan via Polarpumpen. Ni kommer sedan att få svara på frågor som installatören behöver ha svar på inför installation.

Det smidigaste och det mest kostnadseffektiva är att beställa både produkt och installation från Polarpumpen vid samma tillfälle, men vill ni anlita egen installatör, går detta också bra. I sådana fall behöver ni skriva in den installatörens certnummer vid köptillfället, se gärna till att ha detta klart innan. Efter ditt köp gått igenom, skickas sedan produkten hem till dig och kontakten med Polarpumpen är därmed avslutad.

Är det beställt installation från Polarpumpen kommer detta att hända: Efter köp kommer du att få ett förslag på en installationstid. Har du frågor kan ni då kontakta installatören via kundportalen. Om man köpt  bergvärmepump, frånluftspump eller luftvattenpump skickas den direkt hem till dig. Har du köpt en luftvärmepump, skickas den till installatör som sedan tar med produkten vid installationstillfället. Har man köpt en bergvärme-, frånlufts-, luft-vattenvärmepump utan premiuminstallation måste man bära in pumpen själv innan installatören kommer på installationsdagen. 

installera värmepump

Har Polarpumpen egna installatörer?

Vi arbetar tillsammans med SIP, Svensk Installationspartner, för installation av våra produkter. Precis som Polarpumpen, så arbetar de i hela Sverige, vilket innebär att vi kan erbjuda installation till i princip vilken adress som helst. Men Polarpumpen och SIP är inte samma företag, vilket innebär att det skiljer sig på vad vi kan hjälpa till med, ibland är det till installationsfirmans ansvar och ibland vårt. För att livet ska bli lite lättare helt enkelt, så kan man lägga till deras tjänster tillsammans med din produkt på vår hemsida.

Vad är status på min order?

Så fort något händer i ditt ärende, kommer du att få ett mail. Just nu är det många som ringer och vill ha en uppdatering eftersom informationen dröjer, men den kommer. Vi uppdaterar dig genom hela processen, som dock kan upplevas vara utdragen just nu.

Varför kan jag inte betala på faktura?

Många kontaktar oss och frågar om olika betalsätt, betalar du inte med kort, kommer ditt köp att hanteras av Svea ekonomi, så alla frågor som rör din faktura och ditt fakturaköp hanteras av dem.

Du kan delbetala din produkt, men installation måste betalas på en gång om du vill välja detta.

Varför svarar inte säljarna?

Trots att Polarpumpen anställt fler säljare, är det mycket högt tryck på alla telefonlinjer just nu, är du placerad i kö så kommer du att få prata med en säljare även om det kan dröja. Vi har dessvärre ingen fysisk butik att besöka.

varför svarar ingen när jag ringer?

Varför svarar ingen på mina mail?

Många av kunderna skickar till olika mailadresser, dessa prioriteras inte alltid. Använd gärna vårt offert-formulär och vårt reklamations-formulär, det är så du får absolut snabbast svar och hjälp. Många blir frustrerade över att inget svar kommer, men det kan alltså vara så enkelt som att ditt ärende är skickat till fel mail.

Länk till offert

Länk till reklamation 

Kontaktformulär som rör andra frågor

 

LÄMNA ETT SVAR

Vänligen ange din kommentar!
Vänligen ange ditt namn här